GMINNA I POWIATOWA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W RZECZNIOWIE

poniedziałek, 14 maja 2018

Rozstanie - Wanda Chodorowska

Wiersz z książki Myśli Rymowane

Gdy zawita słonko
I ciepło na dworze,
Wyjdę ja na pole
I odetchnę może.

     Radosny mi wietrzyk
     Włos z głowy rozwieje,
     Może się do życia
     Znowu roześmieję?

Może już zapomnę,
co boli i kłuje,
Może wreszcie sam los
Coś poodwołuje?

     Może mi przebaczy
     Bóg i wszyscy święci,
     Że nie doceniałam
     Twej miłości, pamięci?

Teraz sama płaczę,
Smak goryczy czuję
Lecz muszę żyć dalej,
Wierzę, że ożyję!

     Będę kochać mój las
     I pola i sady,
     I urok wieczoru,
     I ten księżyc blady...

I wsi mojej ciszę,
Pracowitych ludzi
I tego skowronka,
Co mnie ze snu zbudzi!

     Będę kochać wszystko,
     Nawet psów szczekanie,
     I czekać na Ciebie?
     Na Ciebie, Kochanie?

      Napisane w okresie wojny, odtworzone z pamięci
      Warszawa, 2001.05.05

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz