GMINNA I POWIATOWA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W RZECZNIOWIE

czwartek, 10 listopada 2016

Ośmiu wspaniałych - Wanda Chodorowska

Wiersz pochodzi ze zbioru: Myśli Rymowane
Można śpiewać na melodię: "Grzmią pod Stoczkiem armaty"

   Wspaniały Pierwszy:
Ja chciałbym być Kmicicem,
Dawnym, polskim szlachcicem,
Mieć tę polską urodę.
Kochać polską swobodę!
Jeździć konno polami
I gęstymi lasami,
Zachwycać się przyrodą,
Nawet polską pogodą!

   Wspaniały drugi:
Jam się w Polsce urodził
I chciałbym tu pozostać.
W życiu sobie poradzić,
Bohaterem zostać!
Jak Czarniecki dowodzić,
Do ramion mu dorastać
Dobrze służyć krajowi
I w nagrody obrastać!
Jak Czarniecki przez Bałtyk,
Wpław rzucać się przez morze,
Ale przed emigracją
Uchowaj mnie Boże!



   Wspaniały trzeci:
Walczyć tak jak Kościuszko
Tam, pod Racławicami!
Wrogów Polski zwyciężać
Lecz nie z kosynierami!
Przed atakiem się bronić,
Polskimi rakietami!
I zaborców odstraszać,
Polskimi bombowcami!
Na bombowcu chcę latać,
Jego pulpit wciąż głaskać.
A gdy przyjdzie potrzeba
Naszych wrogów rozstrzelać!

   Wspaniały czwarty:
Ja najbardziej wolałbym
Wybrać z tego wszystkiego
Dowodzenie legionem
Marszałka Piłsudskiego!
Znaleźć się w tej Pierwszej
I wędrować do Polski,
Niepodległej, Wzorowej!!!

   Wspaniały piaty:
Chciałbym władać językiem
Tak jak Jan Kochanowski,
Posługiwać się słownikiem
Nie mieszanym, lecz polskim!
Niechaj inni koledzy
Służą Polsce w mundurze!
Ja chciałbym się przysłużyć
Narodowej kulturze!

   Wspaniały szósty:
Kopernika przesłanie
To jest dla mnie wezwania,
Bo od matematyki
Bliżej mi do galaktyki.
Będę ślęczał, rachował
I wciąż ruszał swą głową,
Moze kiedyś odkryję
Na niebie Super Nową!

   Wspaniały siódmy:
Ja nie mijam się z czasem,
Nie wiwijam obcasem,
Chcę być elektromonterem.
Albo jakimś Gates'em!
Dziś myśl twórcza i praca
To dopiero jest męstwo,
Tutaj chciałbym dowodzić
I osiągać zwycięstwo!
Twórczą myślą i pracą
Narody się bogacą,
Widzieć Polskę bogatą
Będzie dla mnie zapłatą!

   Wspaniały Ósmy:
Zbyt wysoko nie sięgam,
A sam sobie przysiegam
Być wybitnym fachowcem,
A po pracy sportowcem!
Chciałbym także swe dzieci
Tak szlachetnie wychować,
Żeby mogły w przyszłości
Prestiż Polski budować!

Warszawa, 2003.12.22

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz