GMINNA I POWIATOWA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W RZECZNIOWIE

poniedziałek, 27 lutego 2017

Przy księżycu - Wanda Chodorowska

Wiersz z książki: Myśli Rymowane
Śpiewać na melodię:
Dziś do ciebie przyjść nie mogę..

 "Księżyc świeci ponad lasem,
We wsi gdzieś szczekają psy"
Wtedy myślę sobie czasem,
Jak wrócić do "tamtych dni"?

Wtedy trzęsły się leszczyny,
Wszędzie wiał wojenny wiatr,
Dobrze wiem z jakiej przyczyny,
Każdy Polak był mi brat.

Każdy walczył jak potrafił,
Ile mu starczyło tchu,
Śmierć od kuli, śmierć za sto lat,
Obojetne było mu.

Wszystko, co miał najdroższego,
Swej ojczyźnie w darze niósł,
Pokażcie mi dziś takiego,
Który sercem w Polskę wrósł!

Wolę tamte dni gorące,
Nawet tamten dziki strach,
Niz dziś wieści pełzające,
Wstyd niosące pod mój dach.

"Księżyc świeci ponad lasem,
We wsi nie szczekają psy"
Lecz nie myślcie sobie czasem,
Że do wszystkich tęskno mi!

Gdy odejdę, niechaj wiosną
Wolę moją spełni brat,
Wnuki moje, gdy dorosną,
Niech budują lepszy świat!

           Warszawa, listopad 2003

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz