GMINNA I POWIATOWA BIBLIOTEKA PUBLICZNA W RZECZNIOWIE

poniedziałek, 22 maja 2017

Debiuty poetyckie w "Bibliotece oczywiście" - 2017

Nasza biblioteka zaproponowała młodym czytelnikom zasmakowania w poezji. Można powiedzieć, że mieliśmy wysyp debiutantów. W zajęciach przygotowanych specjalnie na Tydzień Bibliotek – „Biblioteka oczywiście” wzięło udział ok. 40 oraz 16 harcerzy
Naszą inspiracją do warsztatów poetyckich była osoba poetki Herty Muller,która jest autorką m.in. zbiorku poezji pt. „Kolaże”. Jest to „zbiór wierszy składających się z wyrazowych wycinków, pozwalających na przynajmniej chwilowe uchwycenie poezji w stadium między nożycami a papierem – zanim będzie w niego wtłoczona czarno na białym”.


Wiodłem grzeszne życie
Mój wybór
Wszystkie grzechy
Jasna sprawa!
Uwaga! Zarażam młodością
Bez pośpiechu
                  Konrad Skóra

Wiosno ach to ty…
Zatrzymaj czas!
Ideał
Jasno, prawie dzień
Na górze róże
Pachnie szczęściem
Czy wiesz….
                Sebastian Szczodry

Nie daj się
Życie jest piękne!
Ty także możesz więcej!
Więcej siły, więcej życia!
Niewielka odmiana, duży zysk
Bo takie życie, to bal jest nad bale
Damian Ciucias

W tę jedną noc…
Nie zamierzam ścigać się z czasem
Ciesz się
Możesz mieć więcej
Tylko uwierz w siebie…
                  Gosia Wróbel


Słodkie chwile
Na wesoło!
Raźnym krokiem
To już
Koniec!
                Kacper Wróbel

Czas na lato
Czasem słońce
Czasem deszcz
Inspirowane naturą
Zamień białe na zielone
Połącz przyjemne z pożytecznym
Filip Sobólski

Wskazówka cofa się
Chciałabym żeby czas się zatrzymał
Za mało czasu?
Bądź panią swego życia
Niech cię zobaczą
W spodniach czy w sukience
To ma sens
Bo nic nie jest czarno-białe
                       Natalia Pastuszka

Czas na relaks
Słodkie życie
Dwa w jednym
                     Patrycja Orzeł

Takiej jej nie znacie!
Szczęśliwie zakochana!
Doskonała
Tego pragniemy
Zawsze robi to co chce!
Wszystko dla dobrych wrażeń
                   Kacper Kubiś

Krótka historia
Ułożyłam puzzle swojego życia
I z czego się śmiejecie?
Miłość krąży wokół mnie
                   Zuzia Rutkowska

Kto chce jej zaszkodzić?
Milczący wróg
Zacznijmy od nowa
Dla ciebie wszystko
Nie będę żałować
                   Igor Senderowski

Cały świat w plecaku
Trzymajmy się razem
Piękno jest w nas
Kto jest kim?
Ty i…
Już nie pytamy: dlaczego?
                  Wiktoria Dunal

Po drugiej stronie lustra…
Tak łatwo jest pomagać
Jak z nut
Przekonaj się
Szybko i energicznie
Jak dobrze być sobą
                   Anonim

Perfekcyjny
Najpiękniejsi
Ideał w płynie
Dobre życie, zdrowie
To nas zachwyca
Skok na wagę
Ty i …
Czekanie na… cud
Na pierwszy ogień
To nie wstyd
            Ola Zielińska

Pytania bez odpowiedzi
To tu
To tam
Chwytaj chwile
Szerokim łukiem
             Sebastian Malicki

Niech żyje miłość
Niedoskonała, ale zadowolona
Bo jesteś moim….
Ideałem!
Od początku do końca
W pięknej oprawie
Cała ty
                Piotr X

Wszystko, co dobre
Jak sople lodu
Jak z bajki
Absolutna rewelacja
Jak dobry start!
Nie zamieniaj serca w twardy głaz
                    „Analk”

Pierwsza sprawdziłam
Kobiety się zmieniły
Cisza przed burzą
Ale jaka wojna?
                   Martyna Schodnik

Piękna jesień
Delikatna sprawa
Rusz się po
Nierozłączne
Drążenie do perfekcji
                  Natalia Barszcz

Mam powody do uśmiechu
Po przebudzeniu
Lubi błyszczeć
Zawsze pod prąd
Na dodatek
Wolno i romantycznie
Nic jej nie zatrzyma!
Można wejść dwa razy
Do tej samej rzeki
Dzikim tropem?
Niemożliwe
Że ciągle muszę gdzieś biec
Boję się zmiany
Bo miłość jest najważniejsza
Spójrz prawdzie w oczy
                  Roksana Schodnik

Nie trać głowy!
Żegnaj smutku!
Wbrew regułom
Żyj pełnią życia!
Na małe i duże kłopoty
Jak gwiazda!
Zamiast marzeń mam cele
                 „Anonim”

Gra o marzenia
Cofnij czas!
Nowy roz(z)dział
Na nowo
Ma być
Staraj się
Marzenia mają siłę sprawczą
Cuda się zdarzają
                 Paulina Wojtas

Lubię chodzić swoimi ścieżkami
Raźnym krokiem
Każda kobieta tego pragnie
Mała zmiana, wielki efekt
Ona to ma!
Pierwsza sprawdziłam to
Na własnej skórze
                 Asia W.

Warto żyć
W świecie grzechu
Demony przeszłości
Pogoń je!
Teraz ciesz się życiem!
                  Sebastian Siwiec

Po prostu najlepszy
Bez skazy
Nie bój się zmiany na lepsze!
Choćby nie wiem co się działo
Zacznij od nowa
W nowej odsłonie
To jest łatwe!
Na małe i duże kłopoty
                    Anonim

To ja bronię życia
Plan doskonały
Myślałam, że…
Mój biegun
Jestem wszędzie
Ja, kosmitka?
W kosmosie
Trzeba tylko
Zatrzymać czas
                   Paulina Wojtas

Nowy plan!
Będzie szaleństwo!
Spełnij swoje marzenia
Zawsze w punkt
Ostre
To nas zachwyca
Tego pragniemy
Zero problemu
To będzie wielka akcja
Żałuję…
                  Kacper Kubiś

Witaj w klubie
Ich czworo
Dziś chcę: olśnić
Zachwycać
Zabłysnąć
Żywe srebro
Daj się skusić
Po prostu się pan zakocha
                     Agata Bajór

Nigdy nie będzie tak fajnie, jak nam się zdaje
Tak smakuje szczęście
Historia zawsze się powtarza
Siła jest w tobie
Nie oglądam się za siebie
Tym razem nie ucieknę!
                      Zuzia Rutkowska

Wyjątkowa wizyta
A co to takiego?
Nie mam wyboru, ciągle coś muszę
Czas zmian
Niczego nie żałuję
Teraz się buntuję
                   Patrycja Orzeł

Nienasycona
Delikatna sprawa
Gdy życie wzywa superbohatera
Jeszcze w zielone gram
Między fantazją a rozsądkiem
                     Julia Stodulska

Nieznana twarz
To nas zachwyca
Tego pragniemy
Smak, miłości sama słodycz
Cena za wszystko
                   Wiktor Stodulski

To wstęp do nowego życia
W stronę słońca
Czary-mary
To jest jej czas!
Ahoj przygodo!
Do góry nogami
Jak marzenie…
                    Adrian Gierada

W koło
Budzę się szczęśliwy
Czy wiesz…
Brzmi cudnie…
Będzie świetnie
Musi być!
Tak łatwo jest pomagać
Tego się po nas nie spodziewasz
Więcej radości
Śpiesz się
                  Konrad Zuba

Kobiecość w pełni
Musi trwać
Dlaczego czasem mówię, zanim pomyślę
Potrzebuję odetchnąć , zwolnić,
Poleniuchować, czuję, że zasłużyłam
Łamię przepisy
Cała ja
                     Roksana Schodnik

Pierwsza sprawdziłam życie
Bez ciśnienia
Nie ma sensu, zrób
Skręt w prawo
Na bok proszę!
Lepiej być znanym
Niż nie lubianym
Słodkiego, miłego życia
                     Martyna Schodnik

Już się nie boję
Jestem silną osobowością
Coś się kończy, coś się zaczyna
Wywróciło moje życie
Do góry nogami
Kto nauczył mnie
Najlepsza z najlepszych
                  Mateusz Góralski

Wbrew wszystkiemu
Daj się ogrzać!
Człowiek z kamienia
Nigdy nie zasypia
Koniec bywa początkiem
Bo rodzina jest najważniejsza
Od znajomych
               Mateusz Ołowiak

Nie będę dłużej udawać!
Oto nowa ja
Uciekam, bo boję się być blisko
Po drugiej stronie lustra
Jestem tylko dzieckiem
              Natalia Pastuszka

Jak to możliwe?
Lubię hardcore’owe wyzwania
Biała szaleństwo
Słodki grzech
Bo tak trzeba żyć!
               Mateusz Bajór

Mam apetyt
Na nowe?
Życie!
Bo znam swoja wartość!
I wiem że mam
Dużo możliwości
             Anonim

Daj spokój
Spójrz na mnie!
Pazurami wczepiona w dechy…
Co czuje serce?
Serce matki
             Weronika Dusza

Zmieniam podejście do swojego życia
To dla nich
Co chciałem to uzyskałem
Ważną sprawa jest umiejętność spojrzenia
Prosto w oczy niewiadomemu, czyli sobie
Tak mnie wychowano
Najważniejsze to uświadomić sobie
Krótka historia
                  Igor Senderowski

Nie daj się nabrać
Nie działa?
Dość tych zmian!
Wszystko dla
Drugie oblicze
Nie dałoby się
Trzy razy słońce
                   Olek L.

To trochę historia jak z bajki
Ale jaka wojna?
Jestem dziełem
Jakby z ciebie puzzle ułożyć…
                      Sylwek Marchewka

Najpiękniejsze słowo świata MY
Na małe i duże kłopoty
Układam życie z miłości
Takie cuda
Lepiej nie mówić
Złote życie
                       Bartosz Paluch

Na każdą okazję
Na pociechę
Nowsza wersja
Nowa odsłona
Cisza nocna
W dobrej cenie
Pamiętać!
                      Przemysław Krakowiak

Nie będę dłużej udawać!
Gdzie leży prawda?
Nie na wszystko musisz się zgadzać
Nie lubię się chwalić
                       Franek Wiącek

A jednak!
Mocna
Kobieta z charakterem
Trzyma się sensu życia!!!
Wie jak zajrzeć w głąb duszy
Pierwsza  sprawdziłam
                        Natalia Małek

Wielka rewolucja
Aż iskrzy!
Ona to ma!
Ma na to sposób!
Spełnia marzenia
Nie czekaj!
Nie daj się
                        Paulina Giemza

Po prostu
Dorosły to ja jeszcze nie jestem
Nie jestem bohaterem
Powoli
Teraz kariera!
Luksus
Ona to lubi!
                       Bartek Dukielski

Jak pies z kotem
Na małe i duże kłopoty
Twarzą w twarz
Kochaj bliźniego!
 To jest dobre!
Wbrew wszystkim
Bycie szczerym zawsze jest dobre
Wyzwania?
Chętnie
                        Weronika Mędyk

Wsiąść do pociągu byle jakiego
Bez pośpiechu
W kraju bolesnej szczerości
Tu się wszystko zaczęło
Witaj w raju!
                      Kamil Jaskulski

Pokochaj swoje wady!
Czemu nie!
Dłuższy temat
Ja, wariat
Szatański sukces
Spokojna głowa
Do trzech razy sztuka
Ale jazda
Oblej mnie wodą!
                     Kacper Ogrodnik

Między nami
Jesień w pełni
Złapane w sieci
Żaby
Idą przodem
To jest wspaniała chwila
Słońce jest z umiarem
                     Klaudia Sar

Między nami…
Wielkie szczęście
Śpiewać każdy może…
Zabłyśnij!
I już po
Było świetnie
Jestem
 w nagrodę
                       Jakub Sar    


Grabowiec


Grupa harcerzy: Natalia Królak, Julia Mazur, Zuzanna Wróbel, Ala Wójtowicz

Serce można powiększyć miłością
Żeby nie zwariować
W czym tkwi
jej sekret?
W sieci stylu

Cały ten twój
Wielki dzień
jest dla ciebie?
Z miłości wszystko wybaczę
Czuję
LOVE

Niczego nie ukrywasz
Zawsze tak było
Nie mogłam
Powiedzieć nie
Lubię jak boli
Samotność?
Lubię to!

Miłosna historia
Kto kogo wrabia
- po pierwsze on ma
Ona to ma!
Czy on Mnie
Kocha?
Tu i teraz
Ja jestem i zawsze pozostanę. Jednak nie koniec

Gdybym go teraz poznała…
Zatańcz ze mną!
Nie tańczę
bez okazji

 
Grupa harcerzy: Katarzyna Łygan, Maria Skrzypczyk, Eliza Zaborowska, 
Katarzyna Stołowska, Iza Wójcik, Maja sierpień

Portret miłości
O co tyle hałasu?
Odrobina słodyczy
Temperatura
Relaks
nowe życie
Mimo woli

Rok zmian
w sam raz
Popraw sobie humor

Jedni piszą wiersze piórem..
na spokojną przyszłość
Ja
bez obsesji
Czas dzielę
Sprawiedliwie

Marzy, że kiedyś
Między słowami
Gdybym miała sobie wstawiać jakieś oceny w życiu
to najlepszą wstawiłabym sobie jako matce.
Poczucie humoru jest niezbędne,
bo jest naszą deską ratunku.
Niejednokrotnie ostatnią.
Jak myślę o bliskich osobach,
Które są wokół mnie, to mam
nadzieję, że będą już
ze mną zawsze.
Nie bój się zmiany na lepsze!
Tak bym chciała damą być…

American dream
Wkręcony w historię
Ważne – pamiętaj,
nieważne – nie pamiętaj.

Chcieć to móc.
Cieszą mnie małe rzeczy
Taki ze mnie słodki drań.

Modne wesele
może ocalić życie
Czas na egzotykę!
Jesteśmy na tak

Byłam
Pełna tajemnic
Siebie
Pierwsza sprawdziłam
małe i duże kłopoty
życia!
W niecałą minutę!

Spójrz, jak nawa
Pani kropka
Nad chmurami
Olśniewa uśmiechem
Wygląda i czuje się
Wspaniale

Jak to robią Polacy
To jest skomplikowane
Na górze róże
Pomysły w kuchni
W harmonii z przeszłością

Szczęście, raj
Lato w mieście
zero nudy
mniej stresu
boskie miejsce
Więcej energii
Ja zarabiam, ty wydajesz.

Ufasz albo musisz odejść
Nikt nie jest byle jaki,
bo każdy jest jakiś!
I powinien tę swoją wartość czuć.
Mam apetyt nażycie
Postanowienia
Najważniejsze to kochać
Nie dla poklasku


O krok
od sukcesu…
Pierwsza sprawdziłam
jak im się nie dać
Z kulturą
wobec osób niepełnosprawnych


Grupa harcerzy: Kinga Włodarska, Natalia Kudelska, Bartosz Piątek

Tak
warto mieć plan
To, co w życiu
najważniejsze
To być
Wielkim szczęściarzem

jej
Pięć ostatnich lat
wszystko zaczyna się
od marzeń
sprawdziłam

Żyj odpowiedzialnie
każda z nas maże zostać
Kobiecą siłą
nie zapomnij!

Sama mam
mocne i słabe strony
Mimo wszystko
im mniej, tym lepiej
Cały czas kocham…

Polowanie
Na wiosnę
To będzie mój sukces
Więcej słońca !
Z porą roku

O tym się mówi
Jesienna wyprawa do sąsiadów
Idealne połączenie
Na
Radosne świętowanie

Czasem myślę, że dobrze
by było jakąś nutkę
szaleństwa
dorzucić do mojej
osobowości.
Zawojuję świat
A potem
Wracam na dobre

                 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz